بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

"دامین" و پوشش چشمگیر 6 ماهه

محمد زمانی | سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۸ ب.ظ

شرکت داروسازی امین با سرمایه 10 میلیارد تومانی پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 6 ماهه را منتشر کرده است.

این شرکت که در گزارش خود بر بودجه 970 ریالی قبل تاکید کرده، دوره 6 ماهه را با پوشش 80 درصدی عایدی خالص هر سهم را به پایان رسانده است و این در حالی است دوره 6 ماهه مشابه سال مالی گذشته با تحقق 38 درصد از بودجه به پایان رسیده بود.

"دامین" اعلام کرده هیأت مدیره تصمیم ‌دارد به ازای هر سهم مبلغ 350 ریال را جهت تقسیم به مجمع عمومی سال مالی 92 پیشنهاد نماید و این در حالی است که این شرکت دارویی در دوره 6 ماهه نرخ دلار را برای فروش 1 درصدی صادراتی محصولات و خرید 25 درصدی وارداتی مواد اولیه 2480 تومان در نظر گرفته است.


  • محمد زمانی

"فجر" دست پر آمد

محمد زمانی | سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۷ ب.ظ

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با سرمایه ای معادل با 42 میلیارد و 900 میلیون تومان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 6 ماهه را به بازار ارائه کرده است.

"فجر" برای هر سهم مبلغ 632 ریال سود خالص پیش بینی کرده که نسبت به گزارش قبلی 34 درصد تعدیل مثبت داشته است و این در حالی است که دوره 6 ماهه نخست را با پوشش 53 درصدی به پایان رسانده است.

شرکت علت افزایش پیش بینی سود هر سهم را بشرح ذیل تشریح نموده است:

ا- کاهش پیش بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته نسبت به پیش بینی قبلی که شامل: الف) کاهش قیمت خرید ورق سرد، نسبت به پیش بینی قبلی ب) کاهش قیمت خرید ورق گرم اسید شویی شده، نسبت به پیش بینی قبلی و ج) کاهش قیمت خرید روی می باشد.

2- افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از:

الف) تسویه بدهی ارزی با نرخ حواله ای که درپیش بینی قبلی بانرخ مبادله ای لحاظ شده بود که این مسئله باعث شد مبلغ 1 میلیارد و 560 میلیون تومان سود تسعیر دربر داشته باشد.

ب) افزایش پیش بینی فروش ضایعات از مبلغ 2 میلیارد و 449 میلیون و 600 هزار تومان به 5 میلیارد و 27 میلیون و 100 تومان.

  • محمد زمانی

"زاگرس" و افزایش تولید 36 درصدی

محمد زمانی | سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۶ ب.ظ

شرکت پتروشیمی زاگرس با 240 میلیارد تومان سرمایه برای هرسهم در دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 92 مبلغ 2522 ریال سود خالص محقق کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

"زاگرس" که برای هر سهم مبلغ 6019 ریال سود خالص پیش بینی کرده بود در گزارش اخیر خبر از پوشش 42 درصدی عایدی خالص هر سهم داده است.

این شرکت در عملکرد دوره 6 ماهه افزایش 130 درصدی فروش، 74 درصدی بهای تمام شده، 152 درصدی سود ناخالص، کاهش 11 درصدی سود عملیاتی و افزایش 33 درصدی سود انباشته نسبت به 6 ماهه مشابه سال مالی 91را به ثبت رسانده است.

شایان ذکر است "زاگرس" در دوره 6 ماهه از افزایش 36 درصدی تولید و 32 درصدی مقدار فروش در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته برخوردار بوده است.

  • محمد زمانی

"وبانک" و تعدیل مثبت بیش از 25 درصدی

محمد زمانی | سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۰۶ ب.ظ

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سرمایه گذاری بانک ملی ایران) با 322 میلیارد تومان سرمایه پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 6 ماهه را منتشر کرده است.

"وبانک" که برای هر سهم مبلغ 844 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با اطلاعیه قبلی 20.5 درصد افزایش داشته است و این در حالی است که عملکرد دوره 6 ماهه با تحقق 31 درصدی به پایان رسیده است.

این شرکت دلایل عمده تغییر سود هر سهم را به علت افزایش درآمد نقدی شرکت های پتروشیمی شازند - توسعه صنایع بهشهر - صنایع پتروشیمی خلیج فارس - گلسار فارس و شفادارو و سود حاصل از فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی و ایران ترانسفو اعلام نموده است.

  • محمد زمانی

ورود نقدینگی جدید الزاماً مثبت نیست

محمد زمانی | دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۳ ب.ظ

شاهین شایان آرانی کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: اگر کشورمان بتواند در این دوره از مذاکرات به تعامل سازنده ای با طرفهای بین المللی دست یابد که هم متضمن منافع داخلی و هم برآورده کننده انتظارات بین المللی باشد قطع به یقین بورس اوراق بهادار کشور با توجه به پتانسیل هایی که در حال حاضر دارد می تواند حتی در سطح آسیا به یکی از بورسهای معتبر و ممتاز تبدیل شود ...

  • محمد زمانی

مصوبه افزایش قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها را اجرا می‌کنیم

محمد زمانی | دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸ ب.ظ

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: مصوبه ستاد تدابیر درباره افزایش قیمت خوراک گاز اجرا خواهد شد اما در عین حال به عنوان یک کارشناس صنعت پتروشیمی در این زمینه نظراتی دارم که آن را تشریح خواهم کرد...

  • محمد زمانی

درسهایی که وارن بافت به ما آموخت

| يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳ ب.ظ

در دنیای سرمایه گذاری همیشه سرمایه گذاری هایی بوده که نکرده ایم، سهامی بوده که نخریده ایم و قیمتش زیاد شده.اگر سهامی را  فروختی و بعد قیمت آن شروع  به افزایش کرد می توانی ماه ها خودت را سرزنش کنی. اگر آنرا نفروختی و قیمتش پایین آمد می توانی سال ها  خودت را - و دریگران- را سرزنش کنی. همین  قضیه در تصمیم های کسب و کار هم  صادق است، اگر صد تصمیم بگیری و ده  تصمیم  غلط از کار درآید می توانی ذهنت را  مشغول  آن  چند اشتباه  کنی و به قدری در این راه  زیاده روی کنی که گرفتن  تصمیم های جدید  به  کلی فراموش شود.

در دنیای کسب و کار، هر روز و در صفی پایان  ناپذیر، بسته های فرصت از را ه می رسند. وظیفۀ تو این است  که به اندازه ای به لغزش هایت  توجه  کنی که برای عبرت اندوزی و گشودن گره مشکلات حال لازم است.

وارن بافت