بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

لیدری سه صنعت در نیمه دوم سال

محمد زمانی | دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۴۲ ب.ظ

یک کارشناس بازار سرمایه ارزیابی کرد:

سیاست های ضد تورمی دولت جدید در راستای جمع آوری سرمایه های موجود در سطح جامعه در حالی پیگیری می شود که با رفع مشکل نقدینگی بانک ها به روند سودآوری آنها کمک کند. صنایع بانکی، خودرو و تجهیزات برای نیمه دوم سال جاری در زمره گروه هایی خواهند بود که به نظر می رسد لیدر بورس شده و بازدهی های مطلوبی را محقق کنند.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب اظهار داشت: سیاست های ضد تورمی دولت جدید در راستای جمع آوری سرمایه های موجود در سطح جامعه در حالی پیگیری می شود که با رفع مشکل نقدینگی بانک ها به روند سودآوری آنها کمک کند. 

مهرابی زیارانی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز افزود: افزایش سقف اعطای اعتبارات اسنادی بانک ها، کاهش تحریم های بین المللی و نیز پیش بینی روند کاهشی و حداقل ثبات قیمتی ارز برای گروه بانکی اخبار مثبتی تلقی می شود.

وی ادامه داد: افزون بر این موارد، قیمت سهام بانک ها تاکنون رشد قابل توجهی را تجربه نکرده و به نظر می رسد با مثبت بودن نرخ رشد اقتصادی کشور، شرایط برای حرکت سهام این گروه فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص گروه خودرو ساز نیز گفت: با توجه به اینکه تحریم صنعت خودرو از سوی شخص باراک اوباما تحریم شده، برداشتن موانع موجود نیز خیلی راحت تر از سایر تحریم هایی می باشد که از سوی کنگره آمریکا وضع شده است.

وی تأکید کرد: در خصوص این صنعت می توان به آثار ناشی از کاهش بهای دلار نیز اشاره کرد که روند تأمین قطعات مصرفی آنها را سهولت می بخشد.

مهرابی زیارانی به روند سرعت گرفتن پروژه های عمرانی و مطرح شدن تجهیزاتی ها به عنوان صنعتی پرپتانسیل اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ دلار و امکان ورود قطعات و تجهیزات مورد نیاز آنها در حضور شرکت های این گروه به عنوان یکی از صنایع پربازده نیمه دوم سال، مؤثر خواهد بود.

وی در بیان علت سردرگمی سرمایه گذاران و روند مثبت و منفی چند روزه معاملات بورس تصریح کرد: انتظار برای مشخص شدن وضعیت تحریم ها، روند آتی بهای دلار و مذاکرات بین المللی از مواردی محسوب می شود که همچنان در ابهام به سر می برد و این امر طی روزهای اخیر رفتار ابهام گونه را در میان سرمایه گذاران تشدید کرده است.

وی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه لیدرهای قبلی بورس در نیمه دوم امسال دیگر توان چندانی برای عرض اندام نخواهد داشت، تأکید کرد: با توجه به اینکه کاهش بهای دلار و نیز برداشته شدن تحریم ها تأثیری بر فروش مجتمع های پالایشگاهی ندارد، گروه مذکور چندان توان سرگروهی بازار را نخواهد داشت. در مجموع به نظر می رسد نیمه دوم سال جاری روند خرید و فروش سهام شتاب و سرعت شش ماهه ابتدایی سال را نداشته باشد. اما در سه صنعت بانک، خودرو و تجهیزات می توان بازدهی مناسبی را طی شش ماهه دوم کسب کرد.

  • محمد زمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی