بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

رشد شاخص کل بورس تا رقم 80 هزار واحد

محمد زمانی | يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸ ق.ظ

مدیر سرمایه گذاری و امور شرکت های ساتا پیش بینی کرد:

شاخص بورس در آغاز موج دو اصلاحی عقب نشینی از رقم 38 هزار واحد به 36 هزار و 200 واحد داشت که این روند به منزله استراحت کوتاه مدت شاخص به جهت شروع موج سه صعودی تلقی شد که نتیجه آن رشد شاخص تا مرز 61 هزار و 400 واحد بود.

با نگاهی به سابقه رشد شاخص بورس طی ماه های اخیر در می یابیم که روند صعودی شاخص کل بورس از مرداد ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان این روند در قالب امواج الویت ادامه دارد، بطوریکه این روند از رقم های حدود 23800 واحد در غالب موج یک آغاز شد و تا محدوده 38 هزار واحد ادامه یافت.

سلیمانی مدیر سرمایه گذاری و امور شرکت های ساتا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با بیان مطالب فوق تصریح کرد: اما شاخص بورس در آغاز موج دو اصلاحی عقب نشینی از رقم 38 هزار واحد به 36 هزار و 200 واحد داشت که این روند به منزله استراحت کوتاه مدت شاخص به جهت شروع موج سه صعودی تلقی شد که نتیجه آن رشد شاخص تا مرز 61 هزار و 400 واحد بود.

وی ادامه داد: این رشد قابل توجه شاخص بورس دلیلی شد برای توقف کوتاه مدت روند صعودی و آغاز موج چهار اصلاحی که شاهد افت شاخص کل بورس به رقم حدوداً 57 هزار واحد بودیم اما در آن زمان نیز اغلب تحلیلگران چارتیستی بازار معتقد به ادامه رشد شاخص بودند که البته دیری نپاید که این انتظار با آغاز موج 5 صعودی به سر رسید و حرکت افزایشی شاخص کل از رقم 57 هزار واحد مجدداً شروع شد و به بیش از 74 هزار واحد رسید.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به این مطلب که شاخص همچنان در موج 5 صعودی قرار دارد اظهار داشت: اگر موج 5 و 1 در اندازه های موج یک بدانیم می توان ادعا کرد که براساس تحلیل امواج الیوت رشد شاخص بورس تا رقم حدوداً 83 هزار واحد دور از انتظار نیست و می توان در مدت زمان کوتاهی به این رکورد دست یافت.

سلیمانی با اشاره به اصلاح شاخص طی هفته گذشته خاطر نشان کرد: افت شاخص بورس در هفته گذشته به عنوان یک اصلاح میان راهی بود که تمام شد و اکنون حرکت جدیدی در غالب مثلث صعودی آغاز شده و می تواند تا محدوده 80 هزار واحد ادامه یابد.

وی در پایان یادآور شد: به نظر می رسد در این راه بازار سرمایه به دو گروه پتروشیمی و معدنی تمایل بیشتری نشان دهد چراکه در شرایط فعلی اخبار رسیده از این صنایع وضعیت آتی را بیشتر از دیگر صنایع موجود در بورس روشن تر کرده است. ضمن آنکه عدم افزایش نرخ سود بانکی خود دلیل دیگری است بر افزایش بیش از پیش اقبال سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بورس کشور.


  • محمد زمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی