بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

بورس تهران

از ماهی گیری تا شکار نهنگ در بورس

بورس این روزها هیجانی نیست - واقع‌بینی ضامن سود حداکثری

محمد زمانی | دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۵۲ ب.ظ

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس مطرح کرد؛

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار واقع بینی در بازار سهام را ضامن دستیابی سود حداکثری برای سهامداران دانست.

محمودرضا خواجه نصیری با بیان این که بازار با انتشار گزارش های 6 ماهه و تمرکز بر عملکرد محقق شده شرکت ها جو واقع بینی و در عین حال متعادل و به دور از هیجان زدگی به خود گرفته است گفت: علاوه بر رفتار منطقی خریداران و سرمایه گذاران، عرضه های مناسب و خوب از طرف سهامداران حقیقی به روند نوسانات شکل معقول تری داده است تا تهدید و فرصت های غیر عادی در بازار حذف شود.

محمودرضا خواجه نصیری افزود: از ابتدای آبان ماه جاری، بارها حرکت لیدرها در بازار تغییر کرده و صنایع مختلف بر اساس ارزش ذاتی و متناسب با اخبار جدید، در صدر قرار گرفته اند که این حرکت می تواند یکی از نشانه های بازار عقلایی باشد.

وی با تأکید بر وجود بازار منطقی و معقول تصریح کرد: بخش قابل توجهی از هیجانات که ناشی از افزایش مستمر در هفته های گذشته بود فروکش کرده است، چون سرمایه گذاران دیگر نگران کاهش شدید و ناگهانی قیمت ها بر اثر افزایش بی روقه قیمت ها نیستند. بنابراین این امکان فراهم می شود که سرمایه گذاران با تحلیل و  مدیریت سرمایه گذاری برای کسب منفعت بیشتر حرکت کنند.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با بیان اینکه هر گاه عقلانیت و تفکر مبتنی بر تحلیل افزایش پیدا کند سرمایه گذاران عمیق تر به بازار نگاه می کنند، خاطر نشان کرد: اگر روند فعلی بازار ادامه پیدا کند، قابلیت پایداری و رشد متعادل در ماه های آتی وجود دارد.

به گزارش تسنیم؛ وی در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران در شرایط  کنونی بازار می توانند تا حد زیادی در فضای مطمئن و کم ریسک معاملات خود را انجام دهند.

  • محمد زمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی